Äipällä
oli eilen tilipäivä ja tapamme mukaan käytiin kahvilla ja vähän
shoppailemassa. Äippä osti itselleen uusia vaatteita (vähän ensi
viikkoa varten kun ollaan menossa katsomaan Scandinavian Hunkseja, taas
kerran) ja sainpa minäkin pari uutta paitaa.
Vastusteluistani ja
tomerasta vastavinkumisestani huolimatta äiti osti sellaistakin mitä ei
edes tarvittaisi. Koirille uudet ruokakupit ja vesikupin.
Edellisissäkään ei ole mitään vikaa, mutta silti äippä päätti ostaa
lellivauvoilleen uudet kupit, great.
Uuden trimmerin omalle
koiralleen. Wipii, eihän sillä vanhallakaan oltu karvoja trimmailtu kun
vasta pari vuotta, ja se vanha on täysin kunnossa ja toimiva,
takuutakin jäljellä vielä.
Uuden saunakiulun ja kauhan meille.
Löylyt ollaan tähän mennessä heitelty hehkeän pinkin sangon ja punaisen
kauhan avulla ja hyvin on mennyt. Ei olisi tarvittu uutta.
Olisipa mullakin tolla tavalla ylimääräistä rahaa, että voisi ostella
sellaistakin mitä ei tarvitse. Tai ostaisin sillon lähinnä vaan
hyödyllisiä tavaroita, en mitään turhaa. Kai.
Piti sitten
eilen illalla testata uusi kauha ja sanko. Pakko myöntää, että saunassa
on enemmän tunnelmaa puisilla löylyvälineillä, kuin muovisilla.
Menin itse edeltä saunaan kun mies lähti vielä ostamaan kaupasta
siiderin ja oluen. Lauteilla yksin istuessa tuli ihan yhtäkkiä mieleen
eräs juttu lapsuudesta mitä en ole tehnyt enää sen jälkeen kun täytin
10, enkä edes muistanut koko juttua vasta kuin nyt.
Lapsena mulla
oli suurena huvina heittää kauhalla vettä saunan seinille ja katsoa kun
vesi valui lattialle. Siitä jäi seinään sellaiset röpelöiset kuviot, ja
ne oli sitten 'mörköjä'. Saunassa sitten selostin kovasti seuralaisille
minkälainen mörkö mikäkin niistä oli. 'Tuossa on selvästi kädet, sillä
on kirves suussa ja kiviä toisessa kädessä. Tuolla toisella möröllä on
puun oksia käsissä ja naamari päässä.'
En voinut vastustaa
kiusausta, vaan aloin heittelemään vettä seinille. Ja todentotta, ne
samat yli 10 vuotta vanhat möröt porskuttavat edelleen menemään. :)
Tuli tuttu ja turvallinen tunne, kun katsoin veden tippumista ja odotin
mörköjen ilmestyvän seiniin.
En edes viitsi tähän kirjoittaa
millaisia mörköjä meidän saunassa eilen illalla oli, muuten menee
viimeisetkin rippeet ajatuksesta, että olisin edes suunnilleen
normaalilla järjellä varustettu ihminen. :D
Sillon tällön
tulee flashbackeja lapsuudesta, en muista edes milloin viimeksi olisin
sen kokenut. Eilisestä tuli kuitenkin hyvä ja rauhallinen olo, niinkuin
mikään ei olisi muuttunut ja kaikki olisi yhtä hyvin ja turvallista
niinkuin lapsuudessa. Hetkittäin oli olo, että olisin taantunut siksi
alle 10-vuotiaaksi Shandiksi uudelleen, ja tässä olin, niinkuin ennen.
Kuitenkin havahduin muistoista kun mies tuli kotiin.
Ehkä sitten seuraavalla saunomisella taas...
-Shandi
torstai, 7. heinäkuu 2005
Kommentit